,

,
12/05/2009 02:32:00 PG

"SALAM AIDILADHA DARI KUP DIRANTAUAN"

Posted by KUP 09/11


Alhamdulillah di pagi yang hening pada 28 Nov yang lalu bersamaan 10 Zulhijjah 1430H sekali lagi bergema alunan takbir memuji kebesaran Allah S.W.T menandakan kebesaran pengorbanan Nabi Ibrahim a.s bersama anaknya Nabi Ismail a.s juga merupakan 1 perayaan yang disambut paling meriah bagi kami seluruh warga Malaysia di Pakistan.
Pada pagi hari tersebut semua pelajar dijemput untuk bertakbir dan solat Raya Aidiladha di Kedutaan Malaysia, Karachi. Setelah selesai solat, majlis jamuan yang telah disediakan oleh kaum-kaum ibu di Karachi disantap bersama oleh semua warga Malaysia yang hadir dengan penuh kesyukuran memperingati kebesaran Hari Raya Aidiladha.

Pada raya kedua bersamaan 11 Zulhijjah Puan Penasihat telah mengadakan sembelihan korban dan menjemput semua ahli KUP bergotong royong dan berkerja sama bagi menjayakan majlis rumah terbuka beliau di Defence, Karachi. Majlis tersebut dihadiri oleh semua ahli KUP dan juga kakitangan Kedutaan Malaysia, Karachi.

Pada raya keempat bersamaan 13 Zulhijjah bersamaan hari terakhir 'Ayamul Tashriq' Encik Lokman selaku 'Vice Consul' Malaysia, Karachi menjemput semua pelajar-pelajar datang ke majlis rumah terbuka beliau. Majlis berjalan dengan penuh kegembiraan dan kesyukuran sambil semua pelajar-pelajar dapat lebih beramah mesra&menjalikan ikatan bersama beliau sekeluarga.

Dikesempatan ini kami, semua ahli KUP menyusun 10 jari memohon maaf dan mengucapkan Selamat Hari Raya Aidiladha pada semua warga Malaysia di seluruh Pakistan sama ada di Karachi maupon dimana jua.
Moga-moga Allah S.W.T sentiasa memelihara kesejahteraan kami. Amin.

0 -KUP editor-:

Catat Ulasan